Uvod u taxi priču Novog Sada

6954

Moja taxi priča je počela pre skoro13 godina u Novom Sadu i to sasvim slučajno i naravno, kao kod većine taxista u Novom Sadu, bila je i još uvek je privremenog karaktera.
Bio sam najmlađi taxista u gradu tih godina i ne bih se usudio da napišem da sam znao da vozim mada sam u to vreme imao visoko mišljenje o svojoj vožnji.
Biti taxista može biti veoma lepo i veoma ružno, zavisi kako se gleda na život i kao i u kom se udruženju radi.
Nije sporno da danas svako može da vozi taxi u Novom Sadu i da ima zaista neverovatnih kolega, od bahatih i bezobraznih do onih pravih profesionalaca i veoma kulturnih ljudi ali ima i ” stranaka” kako mi nazivamo korisnike naših usluga.
U našem gradu postoje dve tipa taxi vozača kao i dve vrste udruženja.
Meni su oduvek bili najzanimljiviji oni Taxisti umišljenici da su Šumaher ili neko poput vozača Formule 1 pa misle da stranku treba što brže prevesti do određenog mesta bez obzira na to da li će stranka preživeti tu vožnju, a da, oni su i vrsni šarmeri, skoro kao agent 007…sigurno vas je vozio takav.
Da, oni su ti koji uživaju u svom poslu i smatraju da im se svi trebaju sklanjati sa puta i često su nervozni i ljuti kada moraju voziti kratku vožnju, onu najomiljeniju od 100din pa vas pitaju;” Zar niste to mogli peške?”.
Takvih je jedno vreme bilo najviše u ” Novusu ” koji ima najveću stopu smrtnosti u našem gradu tj izazvali su najviše udesa sa teškim posledicama.
Drugi tip Taxi vozača u koji i sebe svrstavam je onaj koji radi svoji posao profesionalno i korektno a to znači da stranku pozdravim sa : ” Dobar dan ” kada ulazi u vozilo, potom sledi: Izvolite?
Kada mi stranka kaže adresu na koju želi da je odvezem, ja vozim najkraćim i najbržim putem uz poštovanje saobraćajnih propisa i ograničenje brzine što je često, dok sam radio u S.o.S taxiju, nerviralo stranke ali ja nisam mario.
Uz vožnju imam običaj i da divanim sa strankama što je u taxi udruženju ” Vojvođani” u kom trenutno radim, skoro pa pravilo jer su stranke ok a vožnja je prijatnija uz neobavezan razgovor.
Kada stranka izlazi iz vozila, ovaj drugi tip Taxi vozača čak i pozdravi stranku sa :
” Doviđenja i prijatan dan!”
Desilo vam se tako nešto nekad?
Ovo je u najkraćim crtama o taxi vozačima u Novom Sadu mada se može mnogo toga napisati a sada koja reč o udruženjima.
E o udruženjima su mišljenja podeljena tj postoje Taxi udruženja kao što su ” Taxi Vojvođani”,
” Maxi Novosađani” i ‘Pan Taxi” i to su najstarija udruženja u gradu i njih čine preduzetnici tj taxisti koji imaju otvorenu firmu, svoje vozilo.
Druga udruženja kao što su ”Vip taxi,” ”Naš Taxi,” ”Novus taxi” su skroz privatna i proistekla su iz privatnog kapitala nekih ljudi koji su Teškim i napornim radom zaradili milione eura u Srbiji
( ja nisam uspeo to za ovih 13 godina taxiranja) i kupili nova vozila koja iznajmljuju vozačima koji im plaćaju rentu…ti vozači moraju da rade i po 15 sati da bi zaradili nešto što je po meni robovlasništvo.
Slede sledeće firme: MB taxi, Red taxi, Crveni taxi, S.o.S, Halo taxi, City taxi. Grand taxi a oni rade po sledećem principu: njihovi vozači voze svoje automobile ili iznajmljuju, plaćaju članarinu i nemaju nikakva prava oko odlučivanja ili vođenja firme jer to Gazda radi pa je zato bila ovako niska cena taxi usluge u Novom Sadu.
E, toliko za ovo pisanje.
Uskoro slede nove i zanimljivije taxi priče.
Pozdrav od najsporijeg taxiste u Novom Sadu!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *