All posts by vojvodjani

Šta taxista mora da zna? Šta ga pitaju stranke?

Dobro došli.
U ovom i u svim narednim tekstovima ću se truditi da pored uobičajenih  taxi priča predočim jednu stranu našeg posla koja je mnogo ozbiljnija, pa i malo opasnija.
S obzirom da sam se taxi prevozom  u Novom Sadu počeo baviti sa 20 godina i da sam tada shvatao koje me sve  potencijalne opasnosti vrebaju, morao sam sam sa sobom da obavim razgovor.
Razmišljao sam o tome: šta raditi  i kako se poneti kada neko ne želi da  plati taxi uslugu?                         Zapitao sam se: “Da li meni taj novac zaista toliko vredi da bi ja ugrozio svoj život?”
”Naravno da ne!”- glasio je moj odgovor
“Šta raditi ako neko želi da me opljačka?”
”Bez razmišljanja mu dati novanik i poželeti mu sreću!”- to je još uvek moj stav.
Nakon takvog razgovora sa samim sobom sam bio spreman da, nakon položenog taxi ispita iz oblasti poznavanja grada i zakona o javnom prevozu, izađem na ulicu i započnem svoju Taxi priču.
Toliko o ozbiljnosti u ovom tekstu a sada ono što bi bilo zanimljivo čitaocima a tiče se svakodnevnice jednog taxiste.
Naime, pored svih ulica u Novom Sadu koje bi trebalo da znamo a ima kolega koje zaista znaju skoro svaku ulicu,  mi moramo poznavati skoro svaku kafanu, hotel, restoran ili groblje…
Očekuje se od nas da znamo dešavanja u gradu, projekcije filmova, gde se održavaju neke svirke ali i gde se može kupiti povoljno bojler, veš mašina, pegla i tako dalje.
No, to nije sve, ponekad znamo i ono što ne bi želeli da znamo a to se tiče i dilera opijatima što je nama poznato a policiji nije?
I tako u moru informacija kojima raspolažemo u taxi mi je ušla jedna gospođa, lepo raspoložena i nekako ponosna što ide na slavu kod jednog gospodina.
To mi je naravno ona saopštila čim je ušla u taxi a nakon čega sam je pitao:
“Gospođo, gde želite da vas odvezem?”
”Kod Matijevića na Futoškom Putu ”
Dobro sam znao da na toj adresi ne postoji objekat mesare ”Matijević ” i to joj saopštih, na šta je ona blago uvređeno odgovorila: ” Ja ne želim da me vozite u mesaru, već kod gospodina Matijevića”.
Izvinuo sam se zbog moje greške pa je zamolim da mi da tačnu adresu na kojoj izvesni gospodin živi.
E, onda se još više uvredila jer ja, manje pametni taxista, ne znam gde živi toliko cenjen i pošten građanin ove zemlje pa sam se opet izvinjavao.

”Kako je moguće da ne znate gde  živi gospodin Matijević?”- pitala je začuđeno gospođa.

A ja imam običaj da na glupa pitanja pružim glup odgovor, pa je upitah:
”Gospođo, zna li gospodin Matijević gde ja živim?”
I tako nekako sam ja završio i tu vožnju baš kao i mnoge druge pre ove i posle a ljude puštam da žive sa svojim uverenjima i srećom što poznaju određene ljude.
A ja sam isto tako sretan i ponosan što mnogu, tako cenjenu gospodu ne poznajem i  ne znam gde žive.

Zašto je teško dobiti taxi kada pada sneg ili kiša?

taxi-sneg

Zašto je teško dobiti taxi kada pada sneg ili  kiša?
Rade li taxisti uopšte?

Hoće da zarade, a ne žele da rade…Kada nam treba, taxija nigde!
Verujem da se sve gore navedeno i još mnogo toga vrzma po glavama taxi korisnika dok taxista ima svoju verziju tj. svoj ugao o kojem se može polemisati, što bih ja lično želeo da izbegnem.
Treba uzeti u obzir sledeće okolnosti: otežani uslovi kretanja u saobraćaju, pa je za prosečnu vožnju koja u normalnim uslovima traje 10 minuta, u ovim, snežnim traje duplo duže pa i više od toga, zavisno od gužve i samih uslova na kolovozu.
Potreba za taxijem u kišnim i snežnim danima je neverovatno velika, ponekad stičem utisak da bi za svaku ulicu trebalo 10 taxija u svakom trenutku jer mnogi sugrađani ne mogu da upale svoje vozilo ili ne mogu da ga isparkiraju, a začkoljica je u tome što su i Taxisti ljudi pa i njih snađu iste nedaće.
Poznato je da se kvarovi na automobilu uglavnom dogode kada zahladi, udari prvi minus pa se mora ići kod autoelektričara ili mehaničara koji su tih dana po pravilu prezauzeti tako da dobar deo taxi udruženja ostane bez dela voznog parka što se primeti na ulici.
Još jedan od razloga o kojem se može polemisati je taj što veći deo taxi vozača ne želi da se izlaže opasnosti i riziku od saobraćajne nezgode što je realno moguće ali i nije neko posebno opravdanje jer je opasnost uvek prisutna i to ne samo od nezgode…
Po mom iskustvu, objektivan razlog zbog kojeg Stranka tj. korisnik taxi usluga ne može da dobije vozilo je upravo neprohodnost ulica, posebno onih manjih u kojima postoji realna mogućnost da se taxi vozilo zaglavi u snegu, nakon čega vozač taxija proklinje i sebe i vožnju što se dešava veoma često ,a svemu tome dodatno doprinosi i generalna bahatost i netolerancija među vozačima pa niko neće da zastane kako bi barem neko prošao.
Šta taxi vozač radi kada se zaglavi?
Pokušava da se nekako izvuče iz te situacije dok ima osećaj da je nevidljiv jer pored njega prolaze naši sugrađani kao da on sam ne postoji: ”Hellooo!!! Čovek je u neprilici!!!”
No, verovatno taj čovek pa uz to još i taxista i nije jedini na svetu kojem je potrebna pomoć…Moći će sam!!
I tako novosađani prolaze pored  a taxista gura svoj auto sve dok ne   poludi i ostavi ga na sred puta što uvek deluje lekovito na naše ljude i onda drugi učesnici u saobraćaju pomažu taxisti…i sebi!
Tako je to sa nama a ja se nadam da ćete imati više razumevanja za nas a savet za to kako da dobijete vozilo kada pada sneg bi glasio: da korisnici taxi usluga kao svoje odredište na koje treba da dođe taxi vozilo izaberu neku važniju i prohodniju ulicu jer su tako veće šanse da dobijete vozilo.
Sretno!!!

Taxi stajališta Novi Sad

Kada je reč o organizaciji taxi prevoza u Novom Sadu, korisno je znati da je grad podeljen na više taxi stajališta, a poznavanje lokacijia istih, može biti korisno zato što ne morate zvati taxi, trošiti vreme i novac već prošetati ulicu ili dve i naći taxi koji će vas prevesti na željenu adresu.
U svakom delu grada postoji po jedno ili dva taxi stajališta što taxistima štedi gorivo jer prave manje kilometara u prazno a korisnicima omogućava da brže dobiju vozilo tj. skraćuje vreme dolaska taxi vozila.
Taxi udruženja imaju svoju raspodelu taxi stajališta pa je moguće da sam izostavio neko taxi stajalište.

  • Centar Modene, kafe “Trojka” na parkingu
  • Stanica Veliki parking kod željezničke stanice
  • Park Parking kod hotela “Park”
  • Sajam Braće Popović kod “Index Maje”
  • Detelinara Milenka Grčića kod robne kuće
  • Avijacija Rumenački put br. 1
  • Bolnica Hajduk Veljkova na parkingu kod poliklinike
  • Škola Parking kod srednje medicinske škole
  • Grbavica Puškinova preko puta Limanske pijace
  • Liman Ugao Narodnog Fronta i Balzakove ulice
  • Štrand Okretnica osmice kod Štranda
  • Najlon Dr.Jovana Andrejevića kod ulaza u Najlon pijacu
  • Zanatski Trg Marije Trandafil kod Zanatskog doma ili Trifkovićev trg
  • Socijalno Parking kod Socijalnog
  • Naselje  Bulevar Jovana Dučića kod robne kuće
  • Bistrica  Seljačkih Buna kod Gerontološkog centra
  • Satelit    Parking kod Satelitske pijace
  • Veternik Centar Veternika kod KPC-a
  • Savska Savska ulica kod mesne zajednice
  • Šekspir   Sentandrejski put i Primorska kod trafike Šekspir
  • Univer    Sentandrejuski put kod Univera 021 
  • Blok 8 Franje Stefanovića 1
  • Vojna bolnica  kod same Vojne bolnice
  • Institut Parking kod Instituta
  • Telep Feješ Klare preko puta pošte
  • Niš Jovana Popovića kod restorana “Niš”
  • Romanov  Jožef Atile kod restorana Romanov
  • Adice Ugao Branka Ćopića i Sime Šolaje
  • Dispečeri Daničićeva dispečer kod riblje pijace
  • Podbara   Marka Miljanova kod Kvantaške pijace
  • Spens Parking kod platoa Spensa

Vredi li se žaliti na bahatog taxistu?

new-york-city-taxi-wallpaper
Da li ste znali da imate pravo da se žalite na taxi vozača koji je bio neprijatan ili vas vozio dužim putem?
Da, ovo skoro zvuči neverovatno ali je istina i malo ko od korisnika taxi usluga zna za to pravo i retko ga koristi.
Potrebno je znati da u Novom Sadu postoji mnogo udruženja i da je velika konkurencija koja primorava taxi udruženja da se dobro potrude kako bi zadržali postojeće korisnike i pridobili nove korisnike taxi usluga.
S obzirom da po važećoj gradskoj odluci o taxi cenovniku, nema razlike u ceni taxi usluga između udruženja, jedini način da se poveća obim posla je da se taxi vožnja odradi maksimalno profesionalno i da stranka bude zadovoljna.
Stranka mora biti zadovoljna i mora se zaštititi od bahatih taxi vozača koji se nađu u svakom udruženju a da bi se broj takvih sveo na minimum, taxi udruženja ili taxi firme imaju određene odbore ili disciplinske komisije koje deluju na osnovu prijave koju podnosi stranka.
Nakon prijave koja je dospela do disciplinske komisije ( u udruženjima) ista reaguje po statutu taxi udruženja i odlučuje o visini novčane kazne kojom će biti sankcionisan taxi vozač protiv kojeg je podneta prijava a Strankama koje su oštećene nadoknađuje se pričinjena šteta.
No, da bi se tako reagovalo, ispravila greška i izbeglo osuđivanje celog taxi udruženja ili svih taxista, potrebno je prijaviti taxi vozača što Stranke retko čine iz više razloga.
Stranke uglavnom ne znaju svoja prava što je i propust samih taxi udruženja što će se u budućnosti verovatno promeniti.
Potom ne veruju da će ih nadležni iz taxi udruženja saslušati i da će reagovati. Znači, misle da se prijavljivanjem takvog taxi vozača ništa ne postiže i time se ostavlja prostor za dalje bahato ponašanje.
Jedan od razloga je bojazan da će takav taxi vozač ostati bez posla što nije moguće ako je reč o nekom manjem prekršaju ili prvom ozbiljnijem.
Istina je da su ovakve informacije od strane Stranaka veoma korisne i potrebne taxi udruženjima kako bi mogli da sankcionišu ili udalje takvog vozača koji im nanosi više štete nego koristi.
Važno je da Stranka podnese prijavu i na taj način pomogne taxi udruženju a prijave se podnose uglavnom pozivom na broj telefona taxi udruženja pa dispečerka evidentira ceo slučaj.
Verujte, vredi to uraditi jer je to u obostranom interesu!

Ono kada ste tražili taxi vožnju a dobili ispovest!!!

caza

Da li vam se desilo da se taxista raspriča u toku vožnje i da vi tom prilikom saznate neverovatno puno  informacija o njegovom životu?
Niste počinili nikakav zločin da bi ste bili tako surovo kažnjeni jer sve što ste želeli je to da vas odveze na željenu adresu i da mu platite a uz to ste dobili i brdo tereta i nepotrebnih informacija a da ni reč niste progovorili…imali ste takvo iskustvo?
Dešavaju se takvi slučajevi, u to sam siguran, a za neke i znam jer me prijatelj nazvao jednom prilikom da mi se požali na  kolegu i  upozori me na vozača koji je 15 minuta pričao o problemu sa akumulatorom i potrošnjom goriva.
Taxistu ponese priča i nema tu neke zle namere ali vi ispaštate u tim situacijama a bilo je primera da vam se ispovedaju i tako saznate za  porodične probleme, ljubavne, pa priče o politici i mnogo čemu drugom a vi ni reč niste progovorili.
E, vi niste ni svesni koliko ste srećni jer te vožnje traju 10 do 15 min a ja sam jednom prilikom sedeo sa kolegom u autu više od sat vremena i saznao sve o njegovoj porodici.
Saznao sam kada je napravio svoje prvo dete, pa i način na koji je to uradio  a nakon toga je usledilo i opisivanje velikog dela tog istog deteta: ” Dete je prvi put kakilo u nošu! ”.
Važan je podatak da sam sve to slušao sa svoje 24 godine, u periodu kada me ništa nalik porodičnom životu a još manje o deci, nije zanimalo…poludela mi glava!
U trenutku kada je cela priča  postala nepodnošljiva, izašao sam iz njegovih kola misleći da čovek nije normalan:
Napravio si dete, bravo al to je uradilo mnogo ljudi pre tebe i posle tebe…dete je kakilo…bravo!!!
Nisam pravio više takve greške.
Opametio sam se i uvek imam neku knjigu uz sebe što kolege uspešno odbija, a mene čuva tako zanimljivih priča.
Dobro, siguran sam da se i meni desilo da umorim stranku ili kolegu sa svojom pričom ili nekim pametovanjem ali ne opisujem rođenje svoje dece i način začeća…
Pozivam vas da i vi doprinesete ovoj temi i ostavite komentar, prenesete vaše iskustvo jer ste se verovatno češće vozili taxijem od mene.
Ja sam ipak na drugoj strani!

Zašto sam izbacio poznatog pisca iz taxija?

Ima li taxista pravo da ” zamoli” stranku da napusti njegovo vozilo?
Da li ste imali takvo iskustvo?

Da to nije prijatno ni za vozača a ni za stranku, iz iskustva veoma dobro znam a u ovom tekstu ću probati da vam objasnim koja su vaša prava kada koristite usluge taxi prevoza kao i prava taxi vozača.

Bavim se taxi prevozom 14 godina i spadam u grupu izuzetno smirenih i tolerantnih vozača.
Trudim se da svaku neprijatnu situaciju izbegnem ili da je učinim manje neprijatnom.
Silu nisam nikada koristio.

Tolerisao sam razno razna ponašanja, čak i povraćanje u vozilu jer se stranka izvinula i nije bila reč o pijanstvu već o bolesti.
Nije mi bilo prijatno, iznervirao sam se jer više nisam mogao raditi, auto je morao da se opere u autoperionici što iziskuje dodatan trošak koji nije bio planiran.
Nisam ih izbacio iz vozila.
Završio sam vožnju.
No, većina taxista pa i ja, ne tolerišemo bezobrazluk kao što je bahato ponašanje u toku vožnje od strane korisnka usluga a to podrazumeva: pojačavanje radio prijemnika ili menjanje radio stanice bez prethodnog pitanja.
Deranje, pušenje u autu ili ono što najviše smeta: ” vozi pravo, pa skreni levo, opet pravo”… to nas izluđuje jer otežava vožnju tj ugrožava bezbednost saobraćaja.
Nisam nikoga zbog toga zamolio da napusti vozilo ali jesam zbog insistiranja da se upali cigareta u toku vožnje uprkos mojoj molbi da se to ne radi jer ja ne pušim,.
Potom zbog insistiranja da se vozi brže od dozvoljene brzine i zbog direktog izazivanja i provociranja na ” lokal patriotskom planu”.

Ovaj slučaj se odigrao pre nešto više od godinu dana i tada sam radio u mom omiljenom udruženju:
” Taxi Vojvođani ”.
Sam naziv udruženja govori o strukturi vozača tj da su vozači uglavnom rođeni Novosađani kao i da su korisnici taxi usluga uglavnom Novosađani.
I desilo se da mi u taxi vozilo, na poziv, uđe pisac i esejista J. Z.
Prepoznao sam gospodina jer je u to vreme dolazio u moju omiljenu kafanu ” Oblomov ” i uljudno ga pozdravih: ” Dobar dan”.
On je kratko otpozdravio i saopštio mi adresu na koju želi da ga odvezem.
Krenuli smo ka željenoj adresi.
Mislio sam da će to biti prijatna vožnja, možda i prozborim sa čovekom koju reč, možda i čujem neku pametnu kad će iz vedra neba gospodin pisac, rečima:
” Ja, stvarno, neznam, Vi, Vojvođani ste takve budale”.
Ja ćutim i vozim praveći se da ga nisam čuo, kao slušam muziku.
A on, ponovo još glasnije: ” Ne, stvarno. Vi Vojvođani ste tako nekulturan narod.”
Više se nisam mogao praviti da ga ne čujem i nisam mogao baš da ćutim ali sam zadržao mir
” Gospodine, zaista misim da ja nisam osoba sa kojom treba da razgovarate na tu temu” – odgovorih mu ljubaznim glasom a u meni je počelo da kipi dok sam se pitao:
Koja je poenta?
Šta želi da postigne?
Ali, naš pisac je insistirao na razgovoru nastavljajući da provocira.
. ”Znaš, mi smo za vas izmislili kulturu”.
Priznajem da sam se u tom trenutku iznervirao i zamolih ga da prestane sa provokacijama kako bi smo završili vožnju ili da mu pozovem vozača koji bi bio dobar sagovornik.
Nije se ”Gospodin pisac” obazirao na moje reči već je teatralno mahao rukama, i u zanosu pesnika, objašnjavao kako su Oni ( nisam shvatio ko su to Oni jer je Gospodin rođen u Vojvodini) sve ovo izgradili, doveli kulturu… i onda ja izgubih strpljenje, reših da je dosta finoće jer ipak su ” Oni ” doneli kulturu i reših da budem manje kulturan.
Dao sam žmigavac ili pokazivač pravca na desno i zaustavio auto što je njega prilično zbunilo pa me je upitao: ” Šta radiš? ”
” Molim vas, izađite iz mog vozila i pozovite drugi taxi”- rekoh mu i to veoma prijatnim glasom.
Naravno, da se Gospodin šokirao, i uzrujao pa je počeo da drami o tome kako ovako nešto nije doživeo, te ga ja upitah: ” Hoćeš li ti sam izaći ili da te ja izbacim?”- više nisam bio fin.
Čudio se on ali sam ja već bio sa njegove desne strane, otvorio vrata suvozača tj njegova i rekoh:
” Marš napolje! ”
Izašao je i nije se bunio a ja sam javio koleginici dispečerki: ” Koleginice, nisam završio vožnju jer je stranka bila veoma neprijatna te sam je zamolio da napusti vozilo.” što je redovna procedura u taxi udruženjima.
Ni danas mi nije jasno zašto je ” Gospodin pisac ” započeo takav razgovor i šta je želeo da postigne?
Možda mu nije bio dan pa je morao a ja želim da verujem kako je to u pitanju a da je on veoma kulturan i fin gospodin koji mnoge mlade uči kulturi i mnogima je primer.
Eto, čak pisci i esejisti imaju loše dane…
A kako bi ste vi postupili u takvoj situaciji?

Da, taxista ima pravo da ne završi vožnju , čak i da odbije da poveze stranku ako mu se učini sumnjivom na neki način,ali isto tako i stranka ima pravo da se žali na taxi vozača.
To pravo stranke retko koriste iz raznih razloga a uglavnom im je žao da prijave vozača zbog bojazni da će vozač ostati bez posla.
No, trebalo bi svako da koristi svoje pravo a na taj način se poboljšava i taxi usluga, pomaže se udruženjima da sankcionišu taxi vozače koji su bahati, nekulturni ili naplaćuju više od redovne cene.
Pomozite udruženjima i prijavite nepravilnosti.

Gde su najveće saobraćajne gužve u Novom Sadu?

U prethodnom tekstu sam pisao o saobraćajnoj kulturi grada Novog Sada i nadam se, dao neke smernice vozačima koji dolaze u naš grad.
Danas bi voleo da ovim tekstom pomognem i samim Novosađanima koji se bore sa gužvama u našem gradu a sve to je mnogo lakše izbeći ako poznajete svoj grad ili znate koje su to kritične raskrsnice?
Novosađani imaju naviku da se koriste ustaljenim rutama tj glavnim ulicama bez običaja da improvizuju kada naiđu na gužvu u saobraćaju.

Ako ih taxista vozi nekim drugim putem, onda nastaje problem iz straha i ne poznavanja svog grada.
Taxista zna gde je gužva,koji je put bliži i kako se brže stiže na određenu adresu.
No, da se vratim na temu a ona se tiče gužvi i najkritičnijih raskrsnica u Novom Sadu.
Kao i većini gradova,i u Novom Sadu postoji jutarnji i popodnevni špic.
U jutarnjem špicu koji počinje oko 7:30 i traje do 8:15 su uglavnom opterećene saobraćajnice koje vode ka centru Novog Sada jer su u centru sve važnije ustanove i po neka firma.
Relativno blizu centra je studenski grad kao i fakulteti, kafići, restorani i hoteli.
U jutarnjem ”špicu” uglavnom dolazi do saobraćajnih gužvi na ulazu u sam grad.
Na samom ulazu u Novi Sad iz pravca Sombora i Rumenke, gotovo uvek vas očekuje prilično velika gužva na Rumenačkom putu.
Ugao Kornelija Stankovića i Rumenačke ulice.
Rumenačke i Janka Veselinovića.
Rumenačke i Braće Popović.
U Hadži Ruvimovoj u pravcu stanice.
Ugao Novosadskog sajma i bulevara Oslobođenja
Ugao Bulevara Oslobođenja i Jevrejske ulice.
Ugao Jevrejske i Bulevara Mihajla Pupina, posebno prilikom skretanja desno prema centru grada.
Ugao Bulevara Cara Lazara i Bulevara Oslobođenja kod ”TC Merkator”.
Ugao Bulevara Evrope i Ive Andrića
Futoška ulica u pravcu centra.
Ćirpanova i Bulevara Oslobođenja
Puškinova ulica i Bulevar Cara Lazara
Braće Ribnikar i Bulevar oslobođenja
Miše Dimitrijević i Braće Ribnikar
Beogradska ulica u pravcu centra grada.
Partizanska ulica je uglavnom veoma opterećena zbog teretnog saobraćaja.
Verovatno sam izostavio neku raskrsnicu ali ne zamerajte
Kada prođe jutarnji špic, onda se gotovo bez većih problema može voziti gradom.
Naravno, iznenađenja su uvek moguća jer se u Novom Sadu vrše razni radovi koji direktno utiču na funkcionisanje saobraćaja.
Sledeći špic i stvaranje gužvi se očekuje u periodu od 15h do 16 h te su iste raskrsnice opterećene ali se brže stiže do kuće.
Moja bi preporuka bila da u tim intervalima vozači koriste alternativne pravce koji isprva deluju kao da su duži ali su manje gužve, nema semafora pa je manja potrošnja goriva i brže se stiže na željenu lokaciju.
Neki od alternativnih pravaca na primer: ako dolazite iz Petrovaradina i želite stići do Klise, ja bi se uvek spustio na Beogradski Kej i preko Podbare ( trenutno se ne može voziti duž celog Keja) u ulicu Marka Miljanova, pa Kosovska, potom Gundulićeva i na Temerinsku a dalje samo pravo.
Ova putanja deluje znatno komlikovanije, dalje ali je ipak mnogo brže i jednostavnije od čekanja na semaforima.
Možda voziti bicikl?

Ali treba biti realan i prihvatiti činjenicu da nam u životu 2 minuta koliko bi smo dobili vozeči brže i rizičnije, ipak ništa ne znače.
Treba obratiti pažnju i na saobraćajnu policiju a detaljne informacije o tome gde vas mogu zaustaviti možete naći u jednom od prethodnih tekstova OVDE.
Ovaj tekst bi bio veoma opširan ako bi išao baš u detalje i davao primere svih alternativnih pravaca…ipak se nešto mora i istražiti i naučiti.
Dobar je osećaj kada poznajete svoj grad.
Nadam se da sam barem nekom malo pomogao.

Korisnici taxi usluga u Novom Sadu

Korisnika taxi usluga u Novom Sadu je zaista puno i razlikuju se od udruženja do udruženja.
Za 13 godina bavljenja taxi prevozom u Novom Sadu sam radio u sledećim udruženjima:
”S.O.S taxi” , ” Beli taxi” koji je ugašen nakon skoro 2 godine rada i naravno u ”Taxi Vojvođani” u kojim trenutno radim.
U prvom udruženju, u kom sam i “ispekao zanat” , radio sam skoro 9 godina i za to vreme se susreo sa raznim profilima ljudi, od doktora nauka, prostitutki, dilera drogom, narkomana, robijaša, onih što su beželi od zakona pa do zaista divnog sveta.
U tom periodu sam upoznao i mnoge dobre ljude koji su mi danas prijatelji ali i zahvaljujući taxiju sam upoznao i sadašnju životnu saputnic, pa moram biti zahvalan..
Radeći u S.o.S taxiju, koje je najbrojnije udruženje u gradu i trenutno ima najviše poziva na mesečnom nivou, shvatih da ima Stranaka kojima je cena najpresudnija a ne udobnost i kvalitet vozila i vožnje.
U prilog S. o.S taxiju ide upravo i činjenica da imaju skoro 300 vozila i da Stranka veoma brzo dobije isto, pa na vreme stigne na željenu adresu.
Stranke S.o. S taxija su raznih profila i godina a moj utisak je da je njima najpresudnija cena i da su često u strahu da ne budu prevareni.
U tom preiodu bilo je najviše neprijatnih situacija, jer sam radio uglavnom noću što je posebna avantura, poseban svet se vozi a spomenuću i to da mi se jedna devojka ” uradila” u autu tj. u toku vožnje a znamo šta to znači?
Od tada ne radim noću.
A danas, kada sam 13 godina stariji, mnogo izbirljiviji i manje tolerantniji na razne ispade stranaka, zaista uživam u ljudima koje vozim jer su stranke koje koriste usluge ”Taxi Vojvođani”, posve drugačije od gore spomenutih.
Vozimo uglavnom Novosađane, stariji ali i mlađi svet kojima cena nije važna ali jeste odnos koji imaju sa vozačima, poverenje i ugodna vožnja.
Taxi Vojvođani su specifični po svojim vozačima koji su uglavnom stariji, porodični ljudi, Laloši sa novosadskim manirima i zaista vozimo polako, nigde ne žurimo a svuda stižemo.
Odnos sa strankama je skoro prijateljski jer su to stranke koje svaki dan zovu taxi u skoro isto vreme i ne moraju da govore gde žele da se odvezu jer svaki vozač zna…
No, takav odnos nekome odgovora a drugima ne, a manjkavost Taxi Vojvođana je u tome što imamo svega 66 vozila pa često stranka ne dobije vozilo,
Eto, bio bi ovo kratak presek ove teme koja može biti veoma opširna ali za tako nečim nema potrebe.

Uvod u taxi priču Novog Sada

6954

Moja taxi priča je počela pre skoro13 godina u Novom Sadu i to sasvim slučajno i naravno, kao kod većine taxista u Novom Sadu, bila je i još uvek je privremenog karaktera.
Bio sam najmlađi taxista u gradu tih godina i ne bih se usudio da napišem da sam znao da vozim mada sam u to vreme imao visoko mišljenje o svojoj vožnji.
Biti taxista može biti veoma lepo i veoma ružno, zavisi kako se gleda na život i kao i u kom se udruženju radi.
Nije sporno da danas svako može da vozi taxi u Novom Sadu i da ima zaista neverovatnih kolega, od bahatih i bezobraznih do onih pravih profesionalaca i veoma kulturnih ljudi ali ima i ” stranaka” kako mi nazivamo korisnike naših usluga.
U našem gradu postoje dve tipa taxi vozača kao i dve vrste udruženja.
Meni su oduvek bili najzanimljiviji oni Taxisti umišljenici da su Šumaher ili neko poput vozača Formule 1 pa misle da stranku treba što brže prevesti do određenog mesta bez obzira na to da li će stranka preživeti tu vožnju, a da, oni su i vrsni šarmeri, skoro kao agent 007…sigurno vas je vozio takav.
Da, oni su ti koji uživaju u svom poslu i smatraju da im se svi trebaju sklanjati sa puta i često su nervozni i ljuti kada moraju voziti kratku vožnju, onu najomiljeniju od 100din pa vas pitaju;” Zar niste to mogli peške?”.
Takvih je jedno vreme bilo najviše u ” Novusu ” koji ima najveću stopu smrtnosti u našem gradu tj izazvali su najviše udesa sa teškim posledicama.
Drugi tip Taxi vozača u koji i sebe svrstavam je onaj koji radi svoji posao profesionalno i korektno a to znači da stranku pozdravim sa : ” Dobar dan ” kada ulazi u vozilo, potom sledi: Izvolite?
Kada mi stranka kaže adresu na koju želi da je odvezem, ja vozim najkraćim i najbržim putem uz poštovanje saobraćajnih propisa i ograničenje brzine što je često, dok sam radio u S.o.S taxiju, nerviralo stranke ali ja nisam mario.
Uz vožnju imam običaj i da divanim sa strankama što je u taxi udruženju ” Vojvođani” u kom trenutno radim, skoro pa pravilo jer su stranke ok a vožnja je prijatnija uz neobavezan razgovor.
Kada stranka izlazi iz vozila, ovaj drugi tip Taxi vozača čak i pozdravi stranku sa :
” Doviđenja i prijatan dan!”
Desilo vam se tako nešto nekad?
Ovo je u najkraćim crtama o taxi vozačima u Novom Sadu mada se može mnogo toga napisati a sada koja reč o udruženjima.
E o udruženjima su mišljenja podeljena tj postoje Taxi udruženja kao što su ” Taxi Vojvođani”,
” Maxi Novosađani” i ‘Pan Taxi” i to su najstarija udruženja u gradu i njih čine preduzetnici tj taxisti koji imaju otvorenu firmu, svoje vozilo.
Druga udruženja kao što su ”Vip taxi,” ”Naš Taxi,” ”Novus taxi” su skroz privatna i proistekla su iz privatnog kapitala nekih ljudi koji su Teškim i napornim radom zaradili milione eura u Srbiji
( ja nisam uspeo to za ovih 13 godina taxiranja) i kupili nova vozila koja iznajmljuju vozačima koji im plaćaju rentu…ti vozači moraju da rade i po 15 sati da bi zaradili nešto što je po meni robovlasništvo.
Slede sledeće firme: MB taxi, Red taxi, Crveni taxi, S.o.S, Halo taxi, City taxi. Grand taxi a oni rade po sledećem principu: njihovi vozači voze svoje automobile ili iznajmljuju, plaćaju članarinu i nemaju nikakva prava oko odlučivanja ili vođenja firme jer to Gazda radi pa je zato bila ovako niska cena taxi usluge u Novom Sadu.
E, toliko za ovo pisanje.
Uskoro slede nove i zanimljivije taxi priče.
Pozdrav od najsporijeg taxiste u Novom Sadu!!!